Friday, October 14, 2011

SEORANG LELAKI YANG SETIA

ni satu kisah yang diceritakan oleh ayah aku.. ayah aku ni kerja dlam hutan... mcam.. ye la, dalam utan.. aku pon x tau nak cakap macam mana.. so, ada la seorang pekerja kat tmpat ayah aku kerja ni, dia rajin tau.. kalau mintak dia buat apa-apa memang dia rajin la..huhu

so, satu hari ayah aku pon cakap la kat kawan dia, "mamat tu memang rajin la.."

"mamat tu nampak je rajin.. dia tu pelik sikit.."

"pelik...?

"petang2 memang dia akan pergi ke tasik kat sana tu, dan termenung. tiap2 petang.."

so bila ayah aku siasat, x de la siasat macam conan.. ayah aku pon dapat tau la yang dulu ada seorang pompuan yang basuh baju kat sana. pompuan tu dulu kekasih mamat ni. satu hari ketika perempuan tu sedang basuh baju, dia terjatuh ke dalam sungai itu lalu mati lemas. x sempat diselamatkan.

jadi sejak hari itu, mamat akan ke sana setiap petang untuk.. entah.. bukan menunggu kekasihnya. bukan untuk menghidupkan kembali memori tu.. mungkin, untuk bersama kekasihnya.. mungkin dia rasa lebih dekat dan tenang bila berada di tasik tu.. kekuatan cinta ni, entah la... aku pon x tau nak cakap macam mana...

No comments:

Post a Comment