Wednesday, November 23, 2011

PERGI TENGOK DEBAT ANTARABANGSA BAHASA MALAYSIA

first of all, aku x tau samada the correct word is bahasa malaysia or bahasa melayu.. those who know, cakap la kat aku...

so, aku ikut kakak aku pegi pertandingan debat ni sbb dia salah sorang judge kat situ, so dia cam ada kuasa jugak kot nak ajak adik dia.. maybe.. atau mungkin debat ni x ramai orang datang... dn bila aku sampai, memang trnyata bahawa yang datang melihat hanyalah peserta-peserta dari universiti2 yang terlibat dan beberapa lagi pelajar daripada universiti penganjur.

org luar negara pon ada la jugak kan.. ye la.. dah nama pon world debate whatever.. panjang sgt nama dia aku pon x ingat.. yang aku tengok smalam tu final.. UIA bersama UPM lawan dengan UTM dan USIM...

seriusly, like dang dong ding.. diorang memang hebat.. gua cakap lu klau aku masuk memang aku x terkata la... mesti aku mcam "baik lah, saya tersilap cakap. saya mengaku kalah." hahahaha.. lbih kurang camtu la.. aku ni BM bukan lancar sgt.. akhirnya kluar la rsult pendebayt trbaik dapat kat budak UPM, no 1 UPM, no 2 UIAM, no 3 USIM dan no 4 UTM... man, tu dah world debat bahasa malaysia kot.. its great... sekor2 memang aku respect la..

pastu bila dah abis tu, kakak aku ckp dia kena tunggu budak2 balik dlu baru boleh balik.. so aku pon tunggu la.. masa atas kreta kakak aku dah cakap yang pak-pak arab tu dah macam nak menggatal ngan kakak aku.. hahahahaha.. aku pon x paham.. lpas tu bila budak2 dah balik, pak-pak arab tu pergi kat kakak aku, "ustazah~~ ustazah~~~ boleh minta facebook~~~ facebook~~~~" kakak aku dah bagi tp x paham2 diorang.. pastu kakak aku cakap, "oh ni adik saya," tunjuk kat aku.. aku pon "damn"...




these 2 guys... dtang pastu salam ngan aku... they were actually two of the contestants for the Pidato Antarabangsa Bahasa Malaysia.

pastu yang kurus2 yang ada jambang ada janggut tu tiba2 peluk aku plak... hahahahhaha.. "u are very lucky to have a sister like this~~~~~" org arab cakap kan mcam tarik2 kat blakang.. whatever la arabian... hahahaha.. bukannya aku bangga, cuma pelik la... huh??? and one more thing.. u have to fix the smell man.. hahahahhahaha

No comments:

Post a Comment